петак, 26. септембар 2014.

Библиотека-Читаоница "Милош Требињац "Б.Башта

         У БИБЛИОТЕЦИ "Милош Требињац" у Б.Башти IV Део
Уочи овогодишњих Духовних Свечаности у Манастиру Рачи украј Дрине и у Бајиној Башти, и даље кише падају и захладило је као да ће снег да обели већ ујутро,по Тарским Врховима... И Варош ћути...Петак је уочи Крстовдана..
Кад кренете уз степенице Библиотеке,са зидова вас гледају наши умни људи...Прва Духовна Манифестација је одржана од 5-7.октобра 1995.године и добитник Рачанске Повеље је био наш Милосав Тешић-Академик књижевни...Оставићу имена остала,неубележена,да подстакнем људе и младе поготову,да не промаше Библиотеку "Милош Требињац" у Бајиној Башти...Тамо ће сазнати како једна мала Варош,погранична,на Десној обали Дрине ,чува Духовност и културу,и како ,посебно млади воле књигу и историју и сликарство и музику...И како су бранили Границу Преци њихови а они у себи гене носе,који као да су "усавршени"и још душу ојачали,и Љубав сакрили у срцима,да не виде,злонамерни,како је Србија са њима срасла...
Стеван Јојић свештеник,је 1920 год био у Б.Башти и учитељ Живојин Миловановић оснивач градске и школске Библиотеке у Б.Башти...1955. имала сам 8 год.У градској Библиотеци радио је наш "Ђука"први управитељ после II Св.Рата...Библиотека је била у Главној улици...Већи део дана врата на Њој су била отворена...Мене су у Библиотеку довели,сада већ почивши,Поп Јојић и мој деда Мика-сплавар...Они су ме учланили тада и постадох један од најмлађих чланова...Тог дана прочитах "Крваву Бајку "од Десанке Максимовић за коју ће "Ђука"изјавити да се налази и у читанкама за IV разред ...Те године ћу је научити напамет и рецитовати на једној свечаности (иако сам била Други раз.О.Ш.)у Биоскопској сали,која се и дан данас налази на истом месту ,и даље се у њој приказују филмови и одржавају приредбе...Ових дана у Библиотеци у Одељењу за одрасле,поново обнових чланство,под бр.1825...До краја године Раде предпоставља ,да ће бити више од 2000.чланова...
Радослав Милановић је омиљен међу младим(одраслим) читаоцима...После мене ће учланити Немању из Краљева,(који је тек напунио 18.година),а никада пре није био члан ни једне библиотеке.
 Радослав Милановић је једини,од Књижничара,рођен преко Дрине,основну школу је завршио у Скеланима,а онда је дошао на нашу обалу и овде завршио гимназију,а факултет у Сарајеву...И онда се вратио ...Прича:"Запослен сам овде 27.година,,,Радио сам на Дечијем 7-8.год;па на Обради Периодике,(Обрада часописа и новина)око 5.година,а пре 2.год поново сам прешао на Одељење одраслих...За одрасле имамо преко 55.000.књига,од тога преко 70% је Белетристика и Књижевност...У првом делу је углавном РОМАН,а у другом делу;Поезија,приповетке,наука,уметност,спорт...Тамо има око 2/3 књига,,,"
Израчунасмо да се сваке године учлањује око 2000,одраслих(ту су и гимназијалци и средњошколци)..."Читаоница има периодичне дневне часописе:Политика,Вечерње Новости),од листова:Локални:ББ-Глас и седмичне НиН и Илустрована Политика)..."
Другог дана вратих се поново у Дечије Одељење...Драгана ми је причала да имају око 15.000.књига,(а само централни део Вароши и ужа околина имају 13.000.становника...
Тог дана сам упознала ученице које формирају и свој БЕНД :Теодора,Инес,Сања,Невена,,,Ту су још биле Ната и Андреа...

Још једном сам посетила и Завичајно Одељење...Знам да ће Душан чувати и наше рукописе,све оно што смо написали О ЗАВИЧАЈУ нико више неће моћи да злоупотреби...

Сазнала сам да Библиотека "Милош Требињац" у Бајиној Башти има укупно око 70.000.хиљада књига,а Манастир Рача украј Дрине,има своју Библиотеку,Црква у Б.Башти Св.Илија има своју Библиотеку и све школе у Вароши и даље у околини имају своје Библиотеке...
Мој допринос ,на овај начин је ,Завичају од користи,и остаће као Извештај у Завичајној Библиотеци ,а са овим радом већ је упознат заменик Председника СО Бајина Башта Г.дин Лукић,који скоро сам обавља послове,разне због све чешће одсутности Председника СО...Г-дин Лукић М.нема заменика,,,
 Крајем октобра лета 2014.Б.Башта                                                Н,В.Л.-Дринска
 


Нема коментара:

Постави коментар